Tuesday, 28 January 2014

#catatanNur



Assalamualaikum warahmatullah.
02:10 am


Aku tahu.
Tika aku melangkah kaki jalan ke arah Mu.
Aku kena lepaskan apa yang aku ada.
Segala-galanya.

Kadang rasa sedih menerpa pabila ku sejenak menoleh ke belakang.
Banyak memori yang tercipta.
Memori manis bersama kalian.
Pasti akan ku bawa kemana-mana selagi hayat dikandung badan.

Aku tahu.
Aku mesti terus pandang ke hadapan tanpa rasa sesal.
Aku ingin meminta maaf andai ada yang menyinggung.

Tolong.
Izinkan aku mencari Nur.
Izinkan aku mencari Islam yang sebenar.
Izinkan aku menepati janji ku kepada Dia.
Janji yang sudah kita semua lafazkan sebelum jasad ditiup roh lagi.

Ampunkan aku.
Kerana tidak mampu berpatah ke belakang lagi.
InshaAllah doaku untuk teman sentiasa ada.
Moga ketemu kita di Syurga nanti.
Aku sayang rindu semua.

Syukurlah.
Kerana kamu dan kamu sebahagian dari takdir hidup ku.


- Kehidupan ini ada 3 detik. Sesaat yang sudah berlalu tidak dapat diubah lagi. Sesaat yang sedang kita lalui maka manfaatkan. Sesaat akan tiba yang belum pasti ditemui. [Imam Al Ghazali] - 




No comments:

Post a Comment