Sunday, 5 January 2014

Bismillahirrahmanirrahim and Welcome 2014


Tiada ucapan seindah ALHAMDULILLAH sebagai tanda syukur kita kepada Ilahi. Walau dosa sebanyak buih di lautan, Allah masih meminjamkan udara untuk kita bernafas supaya kita kembali bertaubat kepadaNya. Kembali lah ke jalan Allah sebelum terlambat wahai sahabat sesungguhnya malaikat Izrail itu tidak pernah cepat atau lewat sesaat untuk menarik nyawa kita. Allahu. Pengakhiran yang bagaimanakah kita dambakan? Syurga atau neraka jahanam? Ana dambakan Jannatul Firdausi. Selagi belum sampai masa selagi itu lah Allah menunggu hamba-hambaNya datang meminta ampunan dosa sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun dan Maha Penyayang.

Alhamdulillah. Ana dipilih untuk berada di taman syurga ketika semua sedang bergembira menyambut ambang tahun baru 2014. 'Taman syurga' itu adalah di Pondok Pasir Tumboh Kelantan. Ketika di sana ana tidak sedar langsung sudah masuknya tahun baru kerana mereka di situ terlalu ligat mengingati Allah SWT dan terlalu merindui Rasulullah SAW. Pssstt nanti ana cerita detail lagi tentang pondok itu ya :')

Ana bukanlah seorang hamba yang hebat dalam ilmu agama Islam bahkan baru bertatih mendalami ilmu agama Islam. Sudah pasti ana dilahirkan dengan title beragama 'Islam' tapi setakat title yang tersemat di IC tapi bukan di hati nak buat apa kan. ( Sesiapa terasa tu Alhamdulillah kerana itu menandakan masih ada iman dalam diri)

P/s : Penghijrahan dari sesuatu kejahilan itu pahit jalannya. Sungguh. Kerana apa? Kerana masa itu Allah mahu menguji keimanan dalam diri kita. Sabarlah wahai hati. Sesungguhnya Allah sudahpun menyediakan ganjaran nikmat yang tidak dapat kita bayangkan. Kalau bukan di dunia ini mungkin di syurga nanti. Yakinlah dengan kata-kata Allah.


Wallahualam.



No comments:

Post a Comment